گروه صنعتی کرمان موکت (آسیا چمن) گروه صنعتی کرمان موکت (آسیا چمن) .

گروه صنعتی کرمان موکت (آسیا چمن)

چگونه ماندگاری چمن مصنوعی خود را افزایش دهم؟

اگر شما مدت ها است که می خواهید چمن مصنوعی را جایگزین چمن طبیعی کنید، کاملا منطقی و قابل درک است که بخواهید طول عمر آن را افزایش دهید و بدانید که به طور کلی چند سال ماندگاری دارد.

اما متاسفانه باید بگوییم که جواب ساده و کوتاهی برای این سوال وجود ندارد، زیرا به عوامل مختلف متعددی بستگی دارد.

به همین دلیل است که چمن مصنوعی که در حیاط نصب می شود و تردد و رفت و آمد بسیاری روی آن صورت نمی گیرد، با چمن مصنوعی که در یک مکان عمومی نصب می شود، بسیار متفاوت است.

به این ترتیب نصب چمن مصنوعی با کیفیت پایین در حیاط منزل ممکن است درست اندازه یک چمن مصنوعی با کیفیت بالا در یک مکان عمومی دوام داشته باشد.

البته عوامل دیگری نیز وجود دارند که روی مدت زمانی که می توانید از چمن مصنوعی خود لذت ببرید، تاثیر چشمگیری می گذارند.

شرکت آسیاچمن به عنوان اولین کارخانه تولید چمن مصنوعی در ایران می تواند براساس نیازهای شما و موقعیت مکانی که می خواهید چنین فضای سبزی را ایجاد کنید، بهترین محصول را به شما پیشنهاد دهد. از این رو با بررسی قیمت چمن مصنوعی آسیاچمن و کیفیتی که ارائه می نماید می توانید انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

جنس الیاف چمن مصنوعی

الیافی که در تولید چمن مصنوعی به کار می رود، ممکن است از نایلون، پلی پروپیلن و پلی اتیلن ساخته شوند.

نایلون قدرتمندترین و قابل ارتجاع ترین الیاف در میان این سه نوع می باشد.

در حقیقت نایلون نسبت به پلی اتیلن 40 درصد و نسبت به پلی پروپیلن 22 درصد قابلیت ارتجاعی بیشتری دارد.

هم چنین نسبت به پلی اتیلن 33 درصد و نسبت به پلی پروپیلن 26 درصد قدرتمندتر می باشد.

از این رو به این نتیجه می رسیم که قیمت چمن مصنوعی آسیاچمن بر اساس این که از چه جنس الیافی در ساخت آن ها به کار می رود، متفاوت می باشد.

البته این موضوع به این معنا نیست که شما حتما باید از چمن مصنوعی نایلونی استفاده کنید.

شاید جنس نایلونی از هر جهت نسبت به دو نوع دیگر برتری داشته باشد، اما یک مشکلی که وجود دارد این است که قیمت آن بالا است و از این رو بهتر است در مکان هایی مورد استفاده قرار بگیرد که تردد و رفت و آمد بیشتری روی آن صورت می گیرد.

اگر چشم انداز و منظره سبز موردنظر شما خیلی در معرض تردد نیست، می توانید از چمن مصنوعی پلی اتیلن و پلی پروپیلن به کار ببرید که واقعا دوام و ماندگار خوبی براساس نیازهای شما دارند.

کیفیت بکینگ

یکی از بخش های کلیدی هر چمن مصنوعی، بکینگ آن است، زیرا این بکینگ است که الیاف چمن مصنوعی را کنار هم محکم نگاه می دارد و ساختار یکپارچه آن را حفظ می نماید.

فرقی ندارد که الیاف چمن مصنوعی چقدر قدرتمند باشند و یا چقدر طبیعی به نظر می رسند و یا چه ارتفاع پایلی دارند، در هر صورت اگر بکینگ ضعیف باشد، چمن مصنوعی دوام و ماندگاری خیلی زیادی نخواهد داشت.

قیمت چمن مصنوعی آسیاچمن نیز به کیفیت بکینگ به کار رفته بستگی دارد. در واقع بکینگ استفاده شده در چمن مصنوعی شامل لایه اولیه و ثانویه می باشد.

لایه اولیه بکینگ جایی است که الیاف چمن مصنوعی روی آن گره می خورند. لایه ثانویه نیز می تواند شامل لاتکس و پلی اتیلن باشد. این لایه مانند چسبی کار می کند که همه اجزای چمن مصنوعی را کنار هم محکم نگاه می دارد.

بسیار اهمیت دارد که این دو لایه به خوبی و بر اساس اصول خاص و مشخصی در ساختار چمن مصنوعی قرار گرفته باشند. اگر این دو لایه از هم جدا شوند، چمن مصنوعی دچار آسیب می شود و شاید نصب مجدد، ضرروی و الزامی باشد.

به این ترتیب علاوه بر قیمت چمن مصنوعی آسیاچمن، توجه به کیفیت بکینگی که در آن به کار می رود نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

هدف از استفاده از چمن مصنوعی

هر جایی که از چمن مصنوعی استفاده کنید، فرقی ندارد، در هر صورت تردد و رفت و آمد مکرر موجب می شود الیاف چمن مصنوعی زودتر ساییده شده و از بین بروند.

مکان های عمومی مانند هتل، رستوان ها، پارک ها و غیره از جمله مکان های پرتردد می باشند.

زمانی که می خواهید چمن مصنوعی را برای این مکان های پر رفت و آمد انتخاب کنید، بسیار اهمیت دارد تا چمن مصنوعی قدرتمند و بادوامی را برگزینید.

شرکت آسیاچمن به عنوان اولین و بهترین کارخانه تولید چمن مصنوعی، محصولاتی به شما ارائه می دارد که حتی در اثر رفت و آمدهای مکرر روی آن، خاصیت و شکل ظاهری خود را از دست نمی دهد و در طی تمام طول عمری که دارد، زیبا و باطراوت به نظر می رسد. شما تنها با یک نگاه به کیفیت و قیمت چمن مصنوعی آسیاچمن و مشورت با متخصصان و مشاوران این مجموعه، می توانید بهترین تصمیم را بگیرید و از نتیجه کار رضایت کامل داشته باشید.

در هر صورت در بیشتر مواقع برای مکان های پرتردد، نوع نایلونی چمن مصنوعی پیشنهاد می شود که الیاف سفت و سخت تر و قابلت ارتجاعی بیشتری دارد.

به طورکلی نتیجه می گیریم این که در کجا چمن مصنوعی را می خواهید نصب کنید، روی دوام و ماندگاری و البته قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود.

چمن مصنوعی در کجا ساخته و نولید می شود؟

شما با انتخاب یک شرکت و تهیه کننده معتبر و با سابقه درخشان می توانید از انتخاب خود 100 درصد اطمینان داشته باشید و خیال تان را بابت دوام و ماندگاری محصولی که دریافت می کنید، راحت بسازید.

آسیاچمن به عنوان اولین و بروزرترین کارخانه تولید چمن مصنوعی می تواند با ارائه محصول باکیفیت و با ماندگاری بالا، رضایت و اطمینان خاطر شما را جلب کند.

قیمت چمن مصنوعی آسیاچمن بسیار به صرفه به نظر می رسد، این در حالی است که کیفیت و ماندگاری بالای محصولات این شرکت با توجه به پروژه های موفق انجام شده (که می توانید در وب سایت آسیاچمن مشاهده کنید) واقعا به اثبات رسیده است و بر کسی پوشیده نیست. 

شرایط نگهداری از چمن مصنوعی

خواهشا گول برخی از تبلیغات تولیدکنندگان چمن مصنوعی را نخورید که می گویند محصولات شان به هیچ نوع مراقبتی نیاز ندارند.

خوشبختانه رسیدگی و مراقبت از چمن مصنوعی نیاز به اقدامات خاص و ویژه ندارد، مخصوصا زمانی که با چمن طبیعی مقایسه می شود. اما در هر صورت برای افزایش ماندگاری چمن مصنوعی باید به نکاتی دقتی کنید.

به طور مثال شانه زدن الیاف چمن مصنوعی برای این که الیاف دوباره حالت ایستاده خود را حفظ کنند و جمع آوری آشغال ها روی آن و یا نهایتا استفاده از جاروبرقی باغبانی جزوی از مراقبت های مورد نیاز در این زمینه می باشند.

آیا از شن و ماسه داخل الیاف چمن مصنوعی استفاده می کنید؟

مزیت های بسیاری در ارتباط با شن و ماسه داخل چمن مصنوعی وجود دارد. یکی از این ها کمک به افزایش ماندگاری آن است.

در واقع این مواد یا اصطلاحا Infill می تواند استقامت الیاف چمن مصنوعی را بالا ببرند که به این ترتیب حالت ایستاده و صاف خود را حفظ می کنند که یکی از مهم ترین موارد کلیدی در طبیعی به نظر رسیدن چمن مصنوعی به شمار می رود.

زمانی که شن و ماسه به شیوه صحیح داخل الیاف چمن مصنوعی به کار می رود، در قسمت تحتانی آن ته نشین می شود و از این رو از بکینگ نیز مراقبت و محافظت می نماید.

نتیجه گیری

همان طور که ممکن است متوجه شده باشد، رمز ماندگاری چمن مصنوعی به عوامل مختلفی وابسته است.

با انتخاب یک شرکت معتبر تولیدکننده چمن مصنوعی و توجه به نکاتی که در این مقاله عرض کردیم، مطمئنا می توانید از چشم انداز سبز خود به مدت 10 تا 15 سال و یا حتی بیشتر بهره مند شوید، بدون این که متحمل هزینه های اضافه شوید و یا خود را به دردسر بیاندازید.

قیمت چمن مصنوعی آسیاچمن و کیفیت محصولات این مجموعه به گونه ای است که می تواند انتخاب مناسبی برای ایجاد فضای سبزی باشد که سال های سال برای تان ماندگاری خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه چگونگی افزایش دوام و طول عمر چمن مصنوعی که می خواهید خریداری کنید، با متخصصان و مشاوران ما تماس بگیرید. انتخاب آگاهانه و خرید از یک شرکت معتبر موجب می شود تا چمن مصنوعی که نصب می کنید از ماندگاری بالایی برخوردار باشد. به این ترتیب بیشتر از این که نگران چمن مصنوعی خود باشید، می توانید از منظره و فضای سبز اطراف خود نهایت لذت را ببرید.

 

 


برچسب: قیمت چمن مصنوعی آسیاچمن،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۷:۲۸ توسط:بهناز امامی موضوع: نظرات (0)